Mitsubishi Outlander je zpět!

New Mitsubishi Outlander PHEV

Inovovaný model Outlander od automobilky Mitsubishi se pomalu připravuje na vstup na evropský trh, aby zamíchal kartami mezi hybridními SUV. První hybridní generace (přesněji řečeno Plug-in hybridní) se ukázala světu v roce 2013 a od té doby se pro úspornější variantu rozhodlo již 200 000 zákazníků z Evropy. Jaký byl starší Outlander se můžete podívat v našem testu. Nová generace se bude snažit zaujmout inovovanou pohonnou jednotkou, zajímavějším designem nebo lepšími jízdními vlastnostmi. Ale pojďme od začátku.

Exteriér

Nejprve se podíváme na modernější a novější vzhled. Tvarově je zvlášť na přídi rozeznat, že se jedná o Outlander. Maska chladiče je hodně sešikmená a následně pokračuje kapotou až k čelnímu oknu. Na přídi zaujmou rozdělené světlomety. Dynamické blinkry s 21 LED diodami přitisknuté na kapotu nového Outlanderu PHEV, pod kterými své místo našly hlavní světlomety vybavené až 12 LED diodami umožňující dynamickou změnu uspořádání pro eliminaci oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Od LED diod pro blinkry a denní svícení se táhne chromovaná část zakončená mlhovkami vystupující pod hlavními světlomety

Nový Outlnader může stát na 18“ až 20“ palcových litých kolech. Zádi dominují vysoko umístěné horizontální koncové svítilny ve tvaru šestiúhelníku protažené blízko středu vozu. Vzhled vozu lze upravit díky 12 různých odstínů laků. Sedm z nich je jednobarevných a pět z nich je dvoubarevných. Nový Outlander má tři vrstvy laku, což by mohlo zvýšit odolnost laku a zároveň bude barva sytější.

Výbava a Interiér

Mitsubishi Outlander nabídne čtyři základní výbavové stupně, Inform, Invite, Intense a Instyle. V interiéru lze očekávat pohodlí a luxus. Přes celou šířku vozu se táhne linka s výdechy klimatizace. Uprostřed vozu mohou cestující využívat infotainment skrze 12,3“ dotykovou obrazovku. Další obrazovku naleznete přímo před řidičem. Velikostně se opět jedná o 12,3“ a může zobrazovat základní informace o jízdě, o vozidle nebo o navigaci. O ozvučení se postarala Yamaha a připravila dvě úrovně zvukového přednesu – Dynamic Sound Yamaha Premium a Dynamic Sound Yamaha Ultimate. V „základní“ variantě je k dispozici osm reproduktorů a u té vyšší může zákazník očekávat 12 reproduktorů se subwooferem a zesilovačů Yamaha DSP.

Na centrálním středovém tunelu našli své místo volič jízdy a dále otočný volič jízdních profilů. Ten nabízí výběr z možností Power, Eco, Normal, Asfalt, Šotolina, sníh a bahno. Standardem je elektronická parkovací brzda přesunutá na stranu ke spolujezdci. Ovládání duální klimatizace si ponechalo otočené voliče teploty a fyzická tlačítka. Na konec středového tunelu před ruční opěrku mohou cestující umístit lahve s nápoji.

Pohonná jednotka

Pod kapotou se usídlily dva elektromotory. Jeden na přední nápravě poskytující 85 kW a 255 Nm točivého momentu. Zadní nápravu obhospodařuje druhý elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm. Díky lepší hospodárnosti a baterii 22,7 kWh může nový model Outlander překonat až 86 km čistě na elektrický pohon. Benzínová jednotka se oproti předchozí generaci nezměnila, stále je to agregát o objemu 2,36 litru. Celkový systémový výkon činí 225 kW (302 koní).

Díky větší palivové nádrži a větší kapacitě baterie se zvýšil dojezd na 844 km při průměrné spotřebě 0,8 l/100 km. Nový Outlander se může pohybovat buď na elektrický pohon, sériový hybridní pohon, kdy spalovací jednotka vyrábí elektřinu nebo paralelní hybridní pohon, kdy elektrický pohon spolupracuje se spalovacím agregátem. Buď může řidič nechat na vozidle, jakým způsobem bude hospodařit s energií nebo může nastavit způsob využití energie. Dobíjení je možné z klasické zásuvky nebo pomocí kabelu Type 2 či CHAdeMO.

První vozy se do Evropy dostanou na počátku roku 2025. Na ceny si také ještě budeme muset počkat, zatím se můžete kochat fotografiemi.

Text: Jiří Hájek
Foto: Mitsubishi

Související články